Pages

Monday 13 June 2016

Strawberries and Shortbreads


The first strawberries from the garden... Unfortunately, we have a week of rain forecast and the birds are not helping, so I picked all the fruits I could. I still remember my great grandma preparing those, because the supermarket strawberries were nowhere near good enough! I've left out the mountain of sugar though...

Marinated strawberries: sliced strawberries, orange zest, very thinly chopped mint (I use scissors so it doesn't go black), and orange juice. Cover and leave in the fridge for a few hours, stiring a couple of times.

Shortbreads: basic recipe, 100g sugar (I use 50-50 golden caster sugar and granulated), 200g butter, 300 flour. Dough rolled 5mm thick, sprinkle some granulated sugar before baking.

I served it with plain greek yoghurt.


Les premières fraises du jardin... Malheureusement entre la pluie et les oiseaux j'ai décidé de récolter toutes les fraises, même les "presque" mûres. Je me rappelle encore quand mon arrière grand-mère les préparait comme ça, parce que les fraises n'avaient pas assez de goût! Juste j'oublie de mettre la montagne de sucre...

pour les fraises: fraises tranchées, zeste d'orange, menthe coupée très fine (j'utilise des ciseaux pour qu'elle ne noircisse pas), et jus d'orange. Couvrir et laisser au frigo pendant quelques heures, en remuant une ou deux fois.

Shortbreads: recette de base, 100g sucre (je fais un mélange roux-blanc), 200g beurre, 300 farine. Abaisser la pâte à 5mm, soupoudrer de sucre en poudre avant de cuire.

Servi avec du yahourt grec nature.

No comments:

Post a Comment