Pages

Sunday 7 September 2014

Petites Brioches

Once in a while I crave brioche so last night I turned to Google to find a new recipe. I decided to try Michel Roux's briche dough (here) as being a world famous French chef he knows what he's talking about and also it uses the same type of flour found here in the uk.

De temps en temps l'envie me prend de manger de la brioche donc hier soir j'ai fait appel à mon ami Google pour trouver une nouvelle recette. J'ai décidé d'essayé celle de Michel Roux.

 
I used the dough cycle of my bread machine, slowly adding the butter/sugar mix half way though the kneading stage. In the fridge overnight, shaping, glazing, proving, glazing again and baking the next morning. It takes a while from "I fancy brioche" to "Oh my, hello buttery heaven" but it's very easy.
I made half the amount for 6 brioches but there's a bit too much dough for the size of my moulds. Next time I'll do the original amount, make 6 small brioches and plait the rest into a bigger one. 

J'ai utilisé ma machine à pain, cycle pâte, en ajoutant le mélange beurre/sucre à la moitié du stage de pétrissage. Nuit au frigo, mise en forme etc le lendemain matin. C'est vrai que ça prend du temps mais c'est très facile.
J'ai divisé les quantités par 2 pour faire 6 brioches mais il y avait un peu trop de pâte pour la taille de mes moules. La prochaine fois je garderai la quantité donnée pour faire 6 petites brioches et tresser ce qui reste en une brioche plus grosse.


Verdict: the texture is excellent, you can tear it into strands. The taste is not sweet, perfect to use for savoury starters or canapés. I think you could double the amount of sugar and/or sprinkle sugar on top for a sweet treat.

Verdict: la texture est excellente, la mie se déchire en "filaments". Elle n'est pas sucrée, parfaite pour des entrées ou canapés salés. Pour les gourmands, on pourrait doubler la quantité de sucre et/ou rajouter des perles de sucre.
  

Don't worry, there is more... :o)

Ne vous inquiétez pas, y en a encore... :o)

1 comment:

  1. La livraison est-elle possible demain au petit déj vers 10h00 ?

    ReplyDelete